Często pytacie mnie, kiedy najlepiej przyjść na pierwszą wizytę w przypadku rozejścia mięśnia prostego.... I wtedy odpowiadam - jeszcze w ciąży :-)
Im wcześniej uświadomisz sobie jak pracują Twoje mięśnie głębokie, co zmieniła ciąża w Twojej postawie i jak stymulować tkankę do zamykania, tym lepiej.
W ciąży nie zamykamy rozejścia, ale dbamy, było jak najmniejsze.
W ciąży powiększa się lordoza lędźwiowa a co za tym idzie, zwiększa się napięcie mięśni przykręgosłupowych, mięśni czworobocznych lędźwi, mięśni lędźwiowych. Także pogłębia się kifoza piersiowa i często klatka piersiowa zaczyna "spadać". Przepona ma mało miejsca, więc głęboka stabilizacja "nie pracuje" tak, jak powinna.
Dlatego w ciąży możemy relaksować napięte mięśnie tułowia, co wpłynie na mniejsze rozciąganie tkanek przedniej ściany brzucha, wzmacniać mięśnie obręczy barkowej (głownie rotatory), aby trzymać prawidłową postawę.
Moje ciężarne są przygotowane na czas połogu - uczę je pozycji, w jakich mają przebywać po porodzie, ćwiczeń a także kinesiotapinu, aby jeszcze w szpitalu działać :-)
Pracując w ciąży stymulujesz tkankę, dzięki temu po porodzie będzie Ci łatwiej ją zamykać.

Zapraszam na konsultacje

ciaza2

Jeśli zauważyłaś/eś u siebie m.in:

* zaburzenia hormonalne

* dolegliwości ze strony ukł pokarmowego (zgaga, bóle brzucha, wzdęcia, zaparcia, biegunki itp)

* nietolerancje pokarmowe, choroby nowotworowe, autoimmunogogiczne

serdecznie polecam konsultację z Justyną Pampuch - dietetyk kliniczny

Wewnętrzna równowaga to prawidłowe krążenie, odżywienie tkanek i narządów, prawidłowe napięcie i postawa :-)

Dietografia logo foto

NOWOŚĆ  w fizjo-strefie !!!

HiToP 2 Touch TERAPIA ENERGOTONOWA

Najnowocześniejszy aparat oparty na elektroterapii.

Wysokie tony wytwarzane przez aparat wprowadzają komórki ciała w oscylacje (drgania), co wpływa na normalizację napięcia tkankowego. Odżywiona komórka jest odpowiednio nawodniona i ukrwiona, co przekłada się na zmniejszenie obrzęku w miejscu urazu, zmniejszenie bólu i przyspiesza proces gojenia.

Terapia energotonowa jest z powodzeniem stosowana w stanach pourazowych, złamaniach (gdzie wpływa na zrost tkanki kostnej, prawidłowe krążenie, które często przy opatrunku gipsowym jest zaburzone), a także w chorobach zwyrodnieniowych czy dyskopatycznych.

Zdrowy dysk międzykręgowy jest elastyczny, jędrny, sprężysty, nawodniony (80% dysku stanowi woda), dzięki czemu amortyzuje przeciążenia, ruchy i chroni rdzeń kręgowy. Podczas choroby dysku - dyskopatii, dysk traci wodę (dehydratacja dysku) i staje się mniej elastyczny, bardziej płaski i sztywny, czyli bardziej podatny na uraz/pęknięcie.

Regeneracja na poziomie komórkowym, jaką zapewnia nam terapia energotonowa, pozwala nawodnić dyski, odżywić je i znormalizować, dając odciążenie i lepszą stabilizację dla kręgosłupa. Często jest to metoda uniknięcia operacji.

Zaletą terapii wysokimi tonami jest możliwość działania miejscowo na objaw w postaci bólu (np. staw), a także całościowo wpływając na źródło bólu podczas jednego zabiegu - działanie kompleksowe.

Terapia energotonowa jest niezwykle delikatnie odczuwana przez nasz organizm. Wprowadzając komórki w drgania, powoduje polepszenie krążenia, odżywienia mięśni i stawów, dzięki czemu likwiduje zmęczenie, obrzęki i zastoje. Daje relaks i odprężenie. Jest idealna w odnowie biologicznej, do regeneracji u sportowców lub do przygotowania przed zawodami sportowymi, a także u osób narażonych na długotrwały stres.

Terapia energotonowa stosowana jest także w strefie wellnes - wprowadzona do komórki tłuszczowej energia prowadzi do zmniejszenia tej komórki, jej rozpadu a działanie stymulacyjne (pobudzenie mięśni i krążenia) pozwala na usunięcie jej z organizmu.

To bezinwazyjna liposukcja !

Ma działanie antycellulitowe, drenujące dzięki czemu możemy wspomóc krążenie, zlikwidować zastoje, opuchlizny i tym samym wysmuklić ciało.

Stymulacja mięśni pozwoli wspomóc kształtowanie sylwetki.

To dobry sposób na wspomaganie odchudzania (oparego na dobrze zbilansowanej diecie i aktywności fizycznej), szczególnie u osób z dużą nadwagą, u których wzmożona aktywność fizyczna nie jest wskazania ze wzglęgu na duże przeciążenia układu ruchu.

Więcej info w zakładce HiTop - terapia energotonowa

cellulit