Fizjo-strefa Gabinet Fizjoterapii Małgorzata Latoń-Izdebska Kraków, ul. Poprzeczna 3/1

Uwielbiam pichcić! Najczęściej sama wymyślam przepisy, wykorzystując to, co aktualnie mam w domu. W wolnej chwili lubię oglądać programy kulinarne (mój ulubiony - "Jakubiak lokalnie" - polecam), inspirują mnie do gotowania, tworzenia. Później staram się to przenieść do mojej kuchni i dodać coś od siebie!

Staram się także, aby moje potrawy były zdrowe - w mojej kuchni jest oliwa z oliwek, żytnia mąka, otręby, miód z pasieki mojego taty, ryby (świeże), zioła oraz warzywa i owoce!

 

Często gęsto kombinuję także, aby moje dzieciaki wpałaszowały zdrowe jedzonko - odziwo podanie potrawy w innej formie, w inny sposób zupełnie zmienia podejście młodego człowieka do sprawy i zjada smacznie!

 

Zachęcam wszystkich - gotujcie sami, mieszajcie, próbujcie, tak jest znacznie zdrowiej i smaczniej!

 

 

 

 

Masz w domu małego niejadka? Za każdym razem musisz kombinować, jakby coś mu „wcisnąć”?

1.     Przede wszystkim wyregulujcie pory jedzenia

2.     Spróbuj tak zorganizować dzień, aby wprowadzić 5 posiłków o stałej porze

3.     Urozmaicaj potrawy (czasem wystarczy podać to samo, ale w inny sposób i już masz nowe, ciekawe danie

4.     Nie korzystaj z przetworzonego jedzenia, staraj się sam/sama wszystko przygotować – jest smaczniej i zdrowiej

5.     Pamiętaj o owocach i warzywach – dobrym pomysłem są kolorowe sałatki owocowe na II śniadanie lub podwieczorek – przed wyjściem na spacer przygotuj do pojemnika pokrojone ulubione owoce Twojego dziecka (możesz użyć małych foremek do wykrawania ciastek, będzie ciekawiej), weź mały widelczyk; w czasie aktywnego spaceru dziecko chętnie zje taką przekąskę

6.     Rozmawiaj z dzieckiem o tym, jak ważne jest zdrowe jedzenie, co dzięki temu mamy a czego może nam zabraknąć

7.     Nie dawaj dziecku słodyczy, szczególnie przed obiadem czy kolacją; w zamian zaproponuj własny wypiek lub kostkę gorzkiej czekolady (zawartość kakao min. 70%)

8.     Staraj się zrobić z każdego posiłku coś ciekawego dla dziecka – zamiast zwykłego plasterka szynki czy sera, wytnij foremką do ciastek różne wzory, pozwól dziecku skomponować własną kanapkę – staraj się, żeby było kolorowo (zielony ogórek, rzodkiewka, mały pomidorek, jajko)

9.     Zapraszaj dziecko do wspólnego gotowania; to obopólna korzyść – spędzacie czas razem, masz małego pomocnika a On chętniej zje potrawę, jeśli sam ją przygotuje – chwal dziecko jak najczęściej (pamiętaj – brudna kuchnia to nie problem a czas spędzany razem na ciekawej zabawie jest bezcenny)

10.Starajcie się jak najczęściej zasiadać razem do stołu, całą rodziną – daj dziecku przykład!

Podkategorie